لیست اختراعات شهاب الدين شهباز
سيستم تعليق سگدست فنري با قرار دادن يم فنر بين سگدست و محل نشيمن طبق روي آن اختراع شده است و سبب مي گردد تا چرخ خودرو در هنگام عبور از دست اندازهاي نرم و متوسط تنها به صورت خطي و عمود به بالا حركت داشته و زاويه كمبر و كستر تا حدود زيادي در آن حذف شده و نيز كمترين ارتعاش ممكن به راننده وارد آيد در اين سيستم جديد سختي فنر سگدست كمتر از فنر اصلي خودرو بوده و فنر اصلي خودرو نيز فنر مخروطي است بدين ترتيب در موانع نرم و متوسط مجموعه چرخ از محل فنر سگدس ارتعاش كرده و به علت ميله هاي نگهدارنده تنها به سمت بالا هدايت مي شود همچنين تكيه گاه چرخ به جاي شاسي خودرو طبق تعليق مي گردد و چون سيستم فنري آن سخت تر از فنر سگدست است طبق ثبت مانده و سگدست و چرخ ارتعاش مي كنند و لذا كمترين جابه جايي به اتاق و سرنشين منتقل مي گردد هندسه اين نوع جديد از سيستم تعليق سبب مي گردد تا زاويه كمبر و كستر چرخ در حين عبور از دست انداز تا حدود زيادي حذف گردد و چرخ تنها حركت عمودي داشته باشد كه در ديناميك خودرو تاثير بسزايي داشته و از لاستيك سايي جلوگيري مي كند كاربرد اين سيستم تعليق جديد ابتكاري در خودرو سبب افزايش راحتي و آسايش سرنشينان خودرو مي شود و در نتيجه خستگي در حين رانندگي به كمترين مقدار رسيده و زمان رانندگي افزايش مي يابد كاربرد اين سيستم تعليق در خودرو هاي off-road نيز بسيار مفيد بوده و سبب كاهش بسزاي ارتعاشات وارد شده به راننده و حفظ و كنترل ديناميكي خودرو مي گردد
دستكاه شكل دهي سريع سه بعدي ورق بدنه خودرو بدون قالب پرس با اتصال به كامپيوترو گرفتن G-Code هاي لازم براي ماشينكاري از برنامه هايي CATIA ، قادر خواهد بود با استفاده از امكانات نرم افزاري و سخت افزاري كه در آن مهيا شده است شروع به شكل دهي ورق نمايد. لازم به توضيح است كه اين نوع شكل دهي ورق به قالب پرس نيازي ندارد و تنها د ر نمونه هاي بزرگتر و شكل هاي پيچيده، استفاده از يك ماتريس ارزان قيمت به عنوان شابلون و راهنماي شكل دهي توصيه مي شود. در اين دستكاه، ابزار كه معمولا سركروي است، با توجه به تعداد پاسهاي در نظر كرفته شده براي شكل دهي، داخل ورق فرو رفته و با حركت در جهات مختلف در ورق و در عمق هاي متفاوت، اقدام فرمدي ورق با شكلي خاص مي نمايد. اين دستكاه براي توليد و شكل دهي ورق در حجم كم و محدود مثل خودروهاي مفهو مي و يا خودروهايي كه با تيراژ پايين مونتاژ مي شوند بسيار مناسب خواهد بود و از لحاظ اقتصادي ناثير شگرفي در كاهش هزينه ها خواهد داشت چرا كه ديكر نيازي به استفاده از قالب پرس نخواهد بود. با كاربرد اين دستكاه در صنايع خودرو، مي توان قطعاتي از بدنه خودرو را كه وارداتي هستند مدلسازي كرد و سپس ساخت كه باعث خودكفايي در اين زمينه در كشور خواهد شد. همچنين مي توان با ساخت بسيار كم هزينه نمونه هاي تحقيقاتي بدنه خودرو جهت انجام آزمايشات و تست هاي مختلف موجود و نيز بهينه سازي آنها، به رشد و شكوفايي اين صنعت كمك نمود.
چكيده: در اين طرح، يك سيستم انتقال قدرت نيمه يپيوسته متغير، اختراع شده است كه براساس آن مي توان به صورت دستي ولي پيوسته دور و گشتاور را انتقال داد. سيستم انتقال قدرت متغير و پيوسته معمولي (CVT) شامل دو عدد پولي و يك تسمه مي باشد كه براي تنظيم دور و در نتيجه سرعت خروجي از يك فنر كه به يكي از پولي ها وصل است و براساس نيروي گريز از مركز عمل مي كند بهره مي گيرد. در طرح جديد فنر حذف شده و با قرار دادن يك موتور الكتريكي، كار كنترلي پولي به صورت دستي و از طريق فرماني كه به موتور الكتريكي ارسال مي گردد، انجام مي شود. بدين ترتيب مي توان به صورت نيمه پيوسته بازه وسيعي از نسبت تبديل هاي مختلف را از اين سيستم انتظار داشت.
موارد یافت شده: 4